Sigorta Cini yüzde 100 büyüdü

04 Nisan 2017

Sigorta Cini CEO'su Pieter-Bas Vos 2016 yılında yaşanan ekonomik zorluklara rağmen prim üretimlerini 17 milyon TL'den 35 milyon TL'ye yükselterek, yüzde 100 büyüme gerçekleştirdiklerini söyledi.

Perakende mağaza zinciri olarak hizmet veren Sigorta Cini 2016 performansını ve 2017 yılı hedeflerini düzenlediği bir basın toplantısı ile açıkladı. Sigorta Cini CEO'su Pieter-Bas Vos ve Parekende ve Satış Destek Grup Müdürü Murat Unat'm katıldığı toplantı, 8 Mart The Ritz Carlton Otel'de gerçekleşti. Toplantıda 2016 yılında yaşanan ekonomik zorluklara rağmen başarılı bir büyüme grafiği elde ettiklerine vurgu yapan Pieter-Bas Vos, sigorta sektörünün önemli gündem maddelerinden Bireysel Emeklilik Sistemine (BES) otomatik katılım hakkında görüşlerini de açıkladı. Pieter-Bas Vos, sistemde iki aylık süre sonunda cayma hakkı tanınmasının katılımcının uygulamanın faydasını görmeyi zorlaştırdığını ve güvenin oluşması için bu sürenin biraz daha uzun olması gerektiğini söyledi. Sigortalı 2016, fırsata dönüştürülen bir yıl oldu 2016'da yüzde 100 büyüme kaydettiklerini belirten Pieter-

Bas Vos, "2015 yılında 17 milyon TL olan prim üretimimizi, 2016 yılında 35 milyon TL'ye yükselttik" dedi. Pieter-Bas Vos, fırsata dönüştürülen bir yıl olarak tanımladığı 2016 yılında yaptıklarını şöyle anlattı: "Geçen sene bizim için öncelikli illerin başında gelen İstanbul'da iki mağazamızı (Aksaray ve Eyüp) daha hizmete açtık. Şu an İstanbul'da 13 mağazamızla, hizmet veriyoruz. İstanbul dışında beş yeni mağaza açtık. Afyon, Kocaeli – Gebze, Sivas ve Aksaray ili mağazalarımızla birlikte dört ilde daha hizmet vermeye başladık. 2017 yılının ilk iki ayı içerisinde açtığımız Giresun ve Eskişehir mağazalarımızla birlikte toplam mağaza sayımız 11 ilde 26’ya ulaştı. Çalışan sayımızı ise 2016 yılında yüzde 50 artırarak 105’ten 150’ye çıkardık”.

 

55 bin müşteriye 80 bin poliçeyle ulaşıldı

2017 yılında yatırımlarına devam edeceklerini söyleyen Pieter-Bas Vos, prim üretiminde ise 2016 yılında elde ettikleri prim üretiminin iki katma yakın bir üretim planladıklarını belirtti. Bugüne kadar ki yatırımlarının 60 milyon TL'ye ulaştığını kaydeden Pieter-Bas Vos, şu anda portföylerinde 55 bin müşterilerinin olduğunu ve 80 bin poliçe satışı yaptıklarını ifade etti. Pieter-Bas Vos, bu poliçelerin branşlar bazında dağılımında yüzde 50'nin biraz üzerinde trafik sigortası, yüzde 20 konut ve eşya sigortası, DASK, yüzde 20 sağlık sigortası, tamamlayıcı sağlık sigortası, yabancılara özel sağlık sigortası ve yüzde 10 civarında gelecekle ilgili Bireysel Emeklilik Sistemi (BES) ve hayat sigortaları şeklinde bir tablo oluştuğunu ifade etti.


Sitemizde detaylı karşılaştırma imkanı sunuyoruz

Müşterilerine 10 sigorta şirketinden ihtiyaçlarına en uygun sigorta ürünlerini sunduklarını ifade eden Pieter-Bas Vos, mağazalarında 'evim, arabam, ailem, sağlığım' konulu bir deneyim duvarları olduğunu belirtti. Pieter-Bas Vos, böylelikle müşterilerinin ihtiyaçlarını dinleyerek kendilerine en uygun ürünü sunduklarını ve müşterinin isterse o ürünü satın aldığını kaydetti. Tüketicinin yüz yüze iletişimi sevdiğini ancak fiyat ve içerik araştırmasını internet üzerinden yaptığını ifade eden Pieter-Bas Vos, Tüketicilere en büyük faydamız detaylı kınlımda karşılaştırma imkanı sunmamız.


Otomatik BES'te cayma süresi güvensizlik yaratıyor

Türkiye'nin gelişen ve yabancı sermayenin çok fazla geldiği bir ülke olduğunu söyleyen Pieter-Bas Vos, ülke genelinde böyle bir birikimin yapılmasının, ülkeye güç verdiğini kaydetti. Otomatik katılımda güven ve şeffaflığa dikkat çeken Pieter-Bas Vos şöyle konuştu: "Sistemin tehdidi, güven. Güven kaybı olur ve çıkışlar artarsa birikim değerli hale gelmekten çıkar. Sistemin ayakta kalması için şeffaflık, daha fazla devlet desteği ve teşvik edici olması gerekir. "Otomatik katılımda önümüzdeki ayların belirleyici olacağını söyleyen Pieter Bas Vos, güvenin kazanılması için zamana ihtiyaç olduğunu dile getirerek, sistemden çıkış süresi olan iki ayın daha uzun olması ve sigortalının fayda görmesinin sağlanması gerektiğini belirtti. ihtiyaçlarına uygun ürün sunuyoruz. Ayrıca internet sitemizi fiyat ve içerik araştırması yapılmasını sağlamak üzere yeniledik. Tüketiciler tüm karşılaştırmalarını sitemiz üzerinden yapabiliyorlar. Hizmetlerimizi 'mahallenizin sigortacısı daima yanınızda'

sloganıyla sunuyoruz" şeklinde konuştu. İnternet sitelerini geçen sene ayda ortalama 100 bin kişinin ziyaret ettiğini belirten Pieter-Bas Vos, sitenin yenilenmesinin ardından ise sigorta konusunda en çok takip edilen ikinci site olduklarını söyledi.


Büyüme rakamları sektöre olan inancı gösteriyor

Hükümetin sektöre ciddi bir destek verdiğini ve bu desteğin nihai tüketiciye yaradığını dile getiren Pieter-Bas Vos, sektörün iki yıl üst üste yüzde 30 büyüme kaydetmesinin de sektöre olan inancı gösterdiğini ifade etti. Pieter-Bas Vos, sektörün büyümesinde zorunlu sigortaların, trafik sigortasında fiyat artışının ve yabancılar için sağlık sigortasının destekleyici olduğunu belirtirken otomatik katılım ile ilgili görüşlerini de açıkladı.

 

Öğrencilere staj ve iş imkanı

Pieter-Bas Vos, üniversitelerin sigortacılık bölümlerinde mesleki sohbetler vermeye başlayacaklarını söyledi, ilk duraklarının Kocaeli Üniversitesi olacağını belirten Pieter-Bas Vos, "Öğrencilere sigorta sektörünün, sistemin nasıl işlediğini aktaracağız. Sigortacılıkla ilgili merak ettikleri tüm konulara da açıklık getireceğiz. Öğrencilere mağazalarımızda staj imkanı ve bu fırsatı iyi değerlendirenlere de iş imkanı sunacağız" dedi. Pieter-Bas Vos, Sigorta Cini bünyesinde şu anda beş stajyerleri olduğunu ifade ederken, genel müdürlükte bilgisayara data girmek üzere staj yapan iki öğrencinin satış bölümünde işe başladığını da sözlerine ekledi.

Sigortalı- 04.04.2017

 

Bu Haberi Paylaş
KAPAT
Kişisel Verilerin işlenmesi ve Aktarılmasına ilişkin Aydınlatma Metni'ni okudum, onaylıyorum.
Gizlilik ve Web Kullanım Şartları'nı okudum, onaylıyorum.
Yeni ürün ve kampanyalar hakkında bilgilendirilmek istiyorum.
X