Profilimize uygun acentelerle büyümeyi hedefliyoruz

18 Mayıs 2018

Sigorta Cini Yönetim Kurulu Üyesi Erdem Aydınlı; "Sigorta Cini olarak bugün itibariyle işini sevgiyle yapan, işini büyütmeyi ve geliştirmeyi hedefleyen ama bunu yapmak istediğinde önüne çeşitli zorluklar çıkan girişimci ruhlu acenteler için bir imkan paketi sunuyoruz.

" Sigorta Cini sektörde 5. yılını doldurdu. Sigorta Cini'nin geride bıraktığı bu 5 yılı nasıl değerlendiriyorsunuz?

Sigorta Cini olarak 5 sene önce sigorta mağazacılığı yapmak için yola çıktığımızda önümüzde birçok zorluk olacağını tahmin ediyorduk. Gerçekten de 5 yıllık sürecimizde bu zorluklarla karşılaştık. Herhangi bir sektörde, müşteriye sunulan herhangi bir ürünü müşteri lehine iyileştirmek her zaman zorlu bir süreçtir. Ama biz bugünden geriye baktığımızda bu zorlukları aşabildiğimizi görüyoruz ve ilk 5 senemizi oldukça başarılı geçirdiğimizi düşünüyoruz. Bugün baktığımızda Sigorta Cini ülkemizdeki en başarılı sigorta dağıtım kanallarından biri haline gelmiş durumda. Bunu yaparken tüm paydaşlarımızla olan iyi ilişkilerimizin de bize çok faydası olduğunu düşünüyorum. Gerek beraber çalıştığımız sigorta şirketleri gerekse iletişimde olduğumuz, sektörü düzenleyen Hazine Müsteşarlığı bize hep destek oldular. Bununla beraber profesyonel olarak sigortacılık yapmaktayken Sigorta Cini'ne katılmaya karar veren arkadaşlarımızın da bu başarıya çok büyük katkıları oldu.

5 yıl şirketler için çok kısa sayılacak bir zaman dilimi olsa da Sigorta Cini'nin her yıl yüzde 100 büyüdüğünü görüyoruz. Sizce bu büyümedeki en önemli unsur nedir?

Biz dinamik bir sektör içerisinde yer alıyoruz. Sigorta sektörü oldukça hızlı değişen ve dönüşen bir sektör. Sektörün gündemi birkaç ay içinde ciddi olarak değişebiliyor. Orta vadede sigorta şirketlerinin yetkinlikleri, ürünler ve hizmetler değişim gösterebiliyor. Müşterilerin bu ürünlere ulaşım şekliyle ilgili talepleri de değişiyor. Bunları göz önüne aldığınızda Sigorta Cini gibi yapıların her zaman dinamik kalması gerekir. Biz 5 yıldır faaliyet göstermemize rağmen hala şirket içinde start-up mantığında çalışmaya devam ediyoruz. Bunun için organizasyonumuzu mümkün olduğunca yalın tutmaya çalışıyoruz. Kararlarımızı birlikte alıyoruz. Birçok farklı ticari fikri değerlendiriyoruz. Bu fikirlerin kimisini denemeye karar veriyoruz ve bunların karşılığını alırsak bu alanlara yaptığımız yatırımları arttırabiliyoruz. Dolayısıyla Sigorta Cini'nin başarısındaki en önemli özelliğinin bu çeviklik olduğunu düşünüyorum. Bununla birlikte uluslararası bir grubun parçası olmanın getirdiği finansal güç de söz konusu. Büyümek istediğimiz alanlara ilişkin yatırımlarımızı yaparken içinde bulunduğumuz NN Grup’unun güçlü finansal yapısı bizim 5 yıllık büyümemizi destekleyen en önemli unsurlardan biri oldu.

Rakamlarla Sigorta Cini’ni sormak gerekirse şu anda kaç mağazanız bulunuyor? Kaç şehirdesiniz? Kaç çalışanınız oldu? Bu mağazalarda kaç sigorta şirketinin hizmetlerinizi müşterilerinizle buluşturuyorsunuz? Müşteri sayınızı ve ne kadarlık bir prim üretimine ulaştığınızı bizimle paylaşır mısınız?

Sigorta Cini olarak şu an için 14 şehirde faaliyet gösteriyoruz. 34 sigorta mağazamızla müşterilerimize hizmet sağlıyoruz. Daha önce sigorta acenteliği yapmaktayken Sigorta Cini bünyesine katılarak bu mağazalarda mağaza müdürü ya da portföy yöneticisi olarak çalışan yaklaşık 60 arkadaşımız var. Tüm şirkete baktığımızda da 160 kişilik bir organizasyonuz. Önümüzdeki dönemde de büyümeye paralel olarak yeni arkadaşlarımızı aramıza katacağız. Şu anda 19 sigorta şirketinin ürünlerini mağazalarımızda müşterilerimize sunuyoruz. 2017 sonu itibariyle 40 bin müşteriyi aşmış durumdayız. 50 milyon TL prim üretimi barajını da aşmış bulunuyoruz.

Sigorta Cini’nin 2018 yılı büyüme stratejilerini bizimle paylaşır mısınız?

Sigorta Cini olarak 2018 yılının ilk çeyreğini oldukça başarılı bir şekilde kapattık. Hedeflerimizin üzerinde prim üretimi gerçekleştirdik ve bunu devam ettirmek istiyoruz. Bu sene prim üretimi anlamında geçmiş yıllarda olduğu gibi yüksek bir büyüme oranı yakalamak ve mevcut büyüme hızımızı korumak istiyoruz. Bunu yaparken de şirketimizi büyütecek şekilde, bizim profilimize uygun olan çeşitli acenteleri bünyemize katmak istiyoruz. Bu acentelerin de Sigorta Cini’nin büyümesinde ciddi bir faydası olacağını düşünüyoruz.

Sigorta Cini’ne katılmak isteyen acentelere ne gibi avantajlar sağlıyorsunuz? Sizce acenteler niçin Sigorta Cini’ne katılmalılar?

Biz Sigorta Cini olarak bugün itibariyle işini sevgiyle yapan, işini büyütmeyi ve geliştirmeyi hedefleyen ama bunu yapmak istediğinde önüne çeşitli zorluklar çıkan girişimci ruhlu acenteler için bir imkan paketi sunuyoruz. Belirli bir bölgede bilinirliği olan, belli bir müşteri tabanına ulaşmış acentelerin bir sonraki adımı atmaları ve işlerini büyütmeleri, daha fazla müşteriye ulaşmaları ve ulaştıkları bu müşterilerdeki satış dönüşümünü arttırmaları için onlara çok önemli destekler sağlıyoruz. Bunların en başında da müşteri kazanımı noktasında açtığımız mağazalarımız var. Halihazırda 34 mağazamız bulunuyor, yeni mağazalar açmaya devam edeceğiz. Modern bir konsept çerçevesinde tüm mağazalarımıza uyguladığımız yapı çerçevesinde cadde seviyesinde mağazalar açıyoruz. Bununla birlikte lokal ya da Türkiye genelinde müşteri kazanmaya yönelik faaliyetlerimiz, kampanyalarımız, reklam çalışmalarımız ve aktivitelerimiz söz konusu. Ayrıca internet üzerinden sigorta ile ilgili arama yapan müşterilerin bilgilerini alıp onları en yakın mağazamıza yönlendiriyoruz. Dolayısıyla Sigorta Cini; dijital kanalları, fiziksel varlığı, 7/24 hizmet veren call-center’ıyla bir sigorta dağıtım markası haline gelmiş durumda. Bu markanın gücüyle de yeni müşteriler elde etme konusunda mağazalarımıza yardımcı oluyoruz. Bundan sonraki aşamada müşterilerle satış ekibimizi bir araya getirdikten sonra da asıl önemli olan satış dönüşümünü arttırmaya yönelik faaliyetler. Burada da bizim en önemli özelliğimiz 19 sigorta şirketi ile çalışıyor olmamız. 19 şirketin ürünlerinin tamamını müşterilerimize sunuyoruz. Bunu yaparken özel bir yazılım kullanıyoruz. 19 şirketin hem ürünlerinin içeriğini hem de fiyatlarını 1 dakika içerisinde hazırlayarak bir karşılaştırma tablosu halinde müşterilerimize sunabiliyoruz. Dolayısıyla bizimle çalışan bütün arkadaşlarımız da müşterilerine bütün bu alternatifleri rahatlıkla, hızlıca sunup en uygun ürünü müşterilerine ulaştırabiliyorlar. Müşteriyle olan iletişimi satışa dönüştürme anlamında da eskiye oranla çok daha başarılı olabiliyorlar. Bunlar bizim bize katılan acente arkadaşlarımıza sağladığımız en önemli avantajlar. Bunların yanında eğitim, koçluk, özel projeler gibi özel çalışmalar da yapıyoruz.

Başvurulan değerlendirme sürecinizden bahseder misiniz?

Hangi özelliklere sahip olan acenteler Sigorta Cini ile işbirliği yapmaya daha yakın görünüyor? Bize katılan acentelerde aradığımız özelliklerin başında portföy yapısı ve bu portföyün büyüklüğü geliyor. Ne kadar çeşitlendirilebilir bir portföy olduğu da önemli. Bununla birlikte bir başka konu da bize katılacak kişinin profili. Ne kadar girişimci olduğu, az önce saydığımız imkanları ne ölçüde kullanabileceği, işini ve portföyünü ne ölçüde büyütebileceği, böyle bir potansiyele sahip olup olmadığı bizim için çok önemli. Dolayısıyla hem girişimci, hırslı, kendisini ve işini büyütmek isteyen, hem de belli bir büyüklükte portföyü yaratmış ama bir sonraki noktaya gitmek isteyen acente arkadaşlarımızı bünyemize katmak istiyoruz. 15 Bununla birlikte uluslararası bir grubun parçası olmanın getirdiği finansal güç de söz konusu.

BEST  Acente

Bu Haberi Paylaş
KAPAT
Kişisel Verilerin işlenmesi ve Aktarılmasına ilişkin Aydınlatma Metni'ni okudum, onaylıyorum.
Gizlilik ve Web Kullanım Şartları'nı okudum, onaylıyorum.
Yeni ürün ve kampanyalar hakkında bilgilendirilmek istiyorum.
X