"Mahallenizin Sigortacısı" Dünyaya Model Oluyor

01 Temmuz 2015

Acenteler, sigorta şirketleri için yaygın bir satış kanalı olarak önemini koruyor. Çünkü hemen her şehirde tüketicilerin kapısını çalacağı büyük ya da küçük bir sigorta acentesi var. Ancak Sigorta Cini mağazaları, çoğunlukla merkezi bir iş hanının içerisinde, bir iki kat çıkarak ulaşılan o bildik acente anlayışını değiştiriyor. Yerleşim yerlerine yakın ana caddelerde ve bazı alışveriş merkezlerinde kurulan bu mağazalar, rengârenk ve davetkâr görünüşleriyle tüketicilerin bir kahve içmek için bile uğrayabileceği yerler olarak tasarlanıyor. "Mahallenizin sigortacısı" olma hedefiyle 2 yıl önce yola çıkan Sigorta Cini, Türkiye pazarındaki büyümesine emin adımlarla devam ediyor. Öyle görünüyor ki Türkiye olduğu kadar 170 yıllık köklü bir geçmişe sahip NN Group için de yeni bir alan olan sigorta perakendeciliği Türk tüketicilerce kabul görüyor. Bu sıra dışı girişimin öyküsünü bir de yabancı gözüyle, Sigorta Cini CEO’su Pieter-Bas Vos'tan dinlemek istedik. Özellikle sigorta ürünlerini çok az bilen ya da hiç tanışmamış kitleleri hedeflediklerini söyleyen Vos, her ailenin hayatın beklenmedik olaylarına karşı güvence altında olması gerektiğine olan inançla Türkiye genelinde her mahallede bir mağaza açmayı hedeflediklerini anlatıyor. . .

NN Group, Türkiye ve dünya sigorta perakendeciliği için bir ilk olan Sigorta Cini'nin gördüğü ilgiden memnun. Sigorta Cini CEO'su Pieter-Bas Vos, Türk tüketicilerce kabul gören sistemin başarısının başka ülkelere de örnek olduğunu söylüyor…

Önümüzdeki yıllar içinde 120 mağazaya ulaşmak gibi bir hedefiniz var. Bunların kaçını bu yıl açmayı planlıyorsunuz?

Bu yılın sonuna kadar 25 mağazaya ulaşmak istiyoruz. Şu an Türkiye'de 5 ilde 17 mağazamız var. Diğer yandan, sayılar elbette önemli ama mevcut mağazaları etkili bir büyümeyi destekleyecek oranda yapılandırmadan yeni mağaza açmak o kadar anlamlı değil. Dolayısıyla hedefimizdeki mağaza sayısına hızlı değil ama istikrarlı bir şekilde ulaşmak istiyoruz. Ancak bu şekilde etkili olabilir ve Türkiye'deki misyonumuzu yerine getirebiliriz. Haritaya baktığınızda tüm Türkiye'yi kapsayan bir mağaza yapılanmasına gitmek istiyoruz.

Tüketiciden nasıl tepkiler alıyorsunuz? Sigorta satın alma yöntemi olarak Sigorta Cini ne ölçüde benimsendi?

Sigorta alımının mağazalaşmasıyla birlikte tüketiciler deneyimli sigorta danışmanlarıyla yüz yüze iletişime geçerek kendilerine en uygun sigorta poliçesini temin edebiliyor. Kolay ulaşılabilir mağazalarımızda ürün faydalarıyla ilgili şeffaf karşılaştırma ve profesyonel tavsiye hizmetlerimizle müşteri odaklı bir hizmet anlayışı sunuyoruz. Müşterilerimiz mağazalarımızda çay ya da kahve ikramımız eşliğinde profesyonel tavsiyeler alabiliyor. Açıklayıcı ve tavsiye edici bir yaklaşımla ürünler mağazalarımızda deneyimli sigorta danışmanlarımız tarafından anlatıldığında karşılığında sigorta alımında olumlu geri dönüşler alıyoruz.

"Haritaya baktığınızda tüm Türkiye'yi kapsayan bir mağaza yapılanmasına gitmek istiyoruz. "

NN Group 18 ülkede faaliyet gösteriyor. Sigorta perakendeciliği kanalı sadece Türkiye'de mi var?

"Sigorta Cini" adı altında sunduğumuz sigorta perakendeciliği, Türkiye için olduğu kadar 170 yıllık geçmişi olan NN Group için de yeni bir iş modeli, öyle hemen, bir anda karar verdiğimiz bir konsept olmadı bu. Alanında uzman bir şirketle kapsamlı araştırmalar yaptıktan sonra karar verdik. 2012'de temellerini atmaya başladık. Yeni bir iş modelinin oturması için 2 yıl o kadar da uzun bir süre değil. Ancak Sigorta Cininin başarısı şimdiden uluslararası anlamda dikkat çekmeye başladı. Bizi davet ediyorlar, gidip mağaza yapılanmamızı anlatıyoruz. Dolayısıyla gerek Sigorta Cini gerekse grup için heyecan verici bir süreç yaşıyoruz.

Online, tüm sektörlerde olduğu gibi sigorta için de önemli bir satış kanalı olarak önem kazanıyor. Neden mağazacılık?

Online tabii ki sigorta için de fırsatlar barındırıyor. Biz iş modelimizde müşterilerimize sigortalı olmalarının önemini anlatmayı hedefledik. Sigorta ürünleri hakkında detaylı bir bilgiye sahip değilseniz bir ürünü internetten satın almak tüketici için zor olabilir. Ama bir mağazaya girdiğinizde, yüz yüze iletişimde bulunabileceğiniz, sizi dinleyen, anlayan biri var. Hangi sigorta şirketinin hangi ürününün size daha faydalı olacağına ilişkin karşılaştırmalı bilgi verilmesi, poliçelerde yer alan kilit niteliğindeki bilgileri sizin için özetliyor olması, onayınızı aldıktan sonra da sizin için en uygun ürünü satın almanıza yardımcı olmasının en iyi ve doğru yolunun yüz yüze iletişimden geçtiğini düşünüyoruz. Böylece sigortacı olarak biz de müşterimizin nereden geldiğini, nasıl ihtiyaçları olduğunu daha iyi anlayabiliyor ve objektif bir yaklaşımla önerilerde bulunuyor ve kendisi İçin en doğru ürünü almasına yardımcı oluyoruz. Tedarikçilerimiz arasında yer alan sigorta şirketlerinin hepsine karşı eşit bir duruşumuzun olması da güven kazandırıyor. Tüketicinin herhangi bir ürünü online satın alması için az çok bilgisi olması ve kaynağa güven duyması gerekiyor. Tüm bu ön koşullan mağazalarımızda müşterimize sağlıyoruz. Bir de tüketici örneğin, kasko gibi standart ürünleri karşılaştırmalı olarak internetten bakıp alabiliyor.

Mağazalarınızı konumlandırırken nelere dikkat ediyorsunuz?

Sigortacılıkta uzman bir marka olmak, tüm branşları kapsayan geniş bir ürün yelpazesi sunmak istiyoruz. Mağazaların konumlarını seçerken de insanların oturduğu semtlerin "çarşı" olarak tabir edilen caddelerini tercih ediyoruz. İstiklal Caddesi ya da Bağdat Caddesi gibi çok büyük ve kalabalıkları cezbeden ana caddelerde olmak gibi bir arzumuz yok. Çünkü bu cazibe merkezleri iş modelimiz için pek bir şey ifade etmiyor. En iyisi insanlara ve insanların oturdukları yerlere yakın olmak. Müşterilerimizin oturduğu sokağa gitmek için o her gün geçtiği, günlük alışverişlerini ve işlerini hallettiği ana caddeleri tercih ediyoruz.

Potansiyel müşterinizin bu mağazalara girmesini nasıl sağlıyorsunuz?

İnsanlar birden farklı nedenlere giriyor mağazalarımıza. Genelde konsept şöyle: Mağazalardan birinin önünden geçerken uğrayabilir ve 5 dakika sonra elinde bir poliçeyle çıkabilir. Tabii bu tüketici kafasında örneğin, kasko gibi net ve belirli bir ihtiyaçla geldiği zaman böyle oluyor. Diğer branşlarda müşteriye satın alsın ya da almasın merak ettiği alanla ilgili her türlü bilgi veriliyor. Mevcut tedarikçilerimizin o alanda sunduğu ürünler anlatılıyor. Tıim bunlar neticesinde müşteri elinde bir poliçeyle de çıkabiliyor mağazadan. Ancak bu bizim için o kadar önemli değil. Çünkü mağazalarımıza giren her insan bir ürün satın alsın ya da almasın bizim için kazanılmış potansiyel bir sigorta tüketicisi. Dönem dönem kampanyalarımız oluyor. Mağazalara yakın noktalarda dağıttığımız el broşürleri, insertler, radyo ya da gazete ilanları aracılığıyla bu kampanyalarımızı duyurup tüketicilerin uyandırdığımız ilgiyle mağazalarımıza gelmesini sağlıyoruz. Mağazamızı ziyaret edenler sadece uğrayıp bir kahve içerken broşürlere bakıp çıkabilir. Eğer İsterlerse sigorta ve sigortalılıkla ilgili her türlü soruyu mağaza personeline yöneltebilirler.

“Sigortalı olma durumunu Türkiye'deki her aileye yaymak istiyoruz.”

Sigorta Cini ile ilgili sırada ne var? Bizimle paylaşabileceğiniz yeni gelişmeler var mı?

Dediğim gibi, Sigorta Cini NN Group için de yeni bir iş modeli ve henüz daha iki yaşında bir bebek bizim için. Büyümeye devam edeceğiz. Yeni şehirlerde yeni mağazalar açarak Türkiye geneline yayılmayı planlıyoruz. Diğer yandan, şu ana kadar açtığımız mağazalarda insanların kendilerini hayatın beklenmedik olayları karşısında nasıl koruyacağına ilişkin bilgiyi yaygınlaştırmaya çalışıyoruz. Sigortalı olma durumunu Türkiye'deki her aileye yaymak istiyoruz. Bunun yolu da büyük oranda yeni bölgelere ve şehirlere gitmekten geçiyor. Bu aralar bu büyümeye paralel olarak mağaza yönetici ve çalışanları başta olmak üzere yeni kadroların işe alınması ve eğitimiyle ilgileniyoruz. Bizimle birlikte büyümek isteyen tüm acentelerle görüşmekten mutluluk duyacağımızı belirtmek isterim.

 

 

RAKAMLARLA SİGORTA CİNİ

170 yıllık köklü bir geçmişe sahip NN Group'un yatırımı olan Sigorta Cini, Nisan 2013'te 6,5 milyon TL sermayeyle kuruldu.
Sigorta Cini, 2014 yılı sonunda 15 mağazaya ulaşarak yatırım tutarını 19. 9 milyon TL'ye çıkardı.
Haziran 2015 itibarıyla İstanbul'da 11, İzmir'de 3, Ankara, Tekirdağ ve Kocaeli'nde birer olmak üzere toplam 17 Sigorta Cini mağazası hizmet veriyor. Mağaza sayısının 2015 sonuna kadar 25'e ulaşması planlanıyor.
Sigorta Cini mağazalarında AXA Sigorta, ERGO, Groupama, HDI Sigorta, Mapfre Genel Sigorta, Aksigorta ile NN Hayat ve Emeklilik'in ürünleri sunuluyor.
Sigorta Cini, kurulduğundan bu yana toplam 17 bin 514 müşteriye 28 bin 170 poliçe kesti. Müşterilerin şimdilik en çok tercih ettiği ürünlerse kasko ve zorunlu trafik sigortası…

Akıllı Yaşam Dergisi – 1 Temmuz 2015

 

Bu Haberi Paylaş
KAPAT
Kişisel Verilerin işlenmesi ve Aktarılmasına ilişkin Aydınlatma Metni'ni okudum, onaylıyorum.
Gizlilik ve Web Kullanım Şartları'nı okudum, onaylıyorum.
Yeni ürün ve kampanyalar hakkında bilgilendirilmek istiyorum.
X